    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wprowadzenie srodka trwalego - dziwne zalecenie US?
    Date: Mon, 04 Aug 2003 11:01:47 +0200

    Użytkownik Iwona W. napisał:

    > Witam,
    >
    > mam pytanie bowiem spotkalam sie z dziwna wykladnia ze strony US. Osoba
    > fizyczna przed podjeciem dzialalnosci gospodarczej zakupila telefon-fax.
    > Potem zalozyla dzialalnosc i chciala wprowadzic rzeczony fax na ewidencje
    > srodkow trwalych. Mimo ze zakup mial miejsce w czerwcu, a zalozenie firmy w
    > lipcu, mimo ze osoba ta miala rachunek na zakup faxu (wiec nie byloby
    > problemu z ustaleniem wartosci poczatkowej) od urzedniczki US uslyszala ze
    > musi spisac umowe kupna sprzedazy sama z soba. Oplacic oczywiscie od tego
> [...]

    Pomóz sobie sama i przejrzył archiwum.
    Kwestia wprowadzania prywatnych przedmiotów do ewidencjo ŚT fimy
    (jednoosobowej) był opisana wielokrotnie i ze szczegółmi.

    Zacznijmy od tego że to co powiedziała Ci na ucho urzędniczka to nie
    jest "wykładnia US" bo takowa dostaje sie na pismie. To było to co sie
    pani urzedniczce wydawało.

    A oczywiście żadnej umowy nie trzeba spisywac z samym soba, bo umowa
    zawarta z samym soba jest z mocy prawa nieważna.
    Jedna stroną umowy będzie Maria Kowalska i druga będzie Maria Kowalska.
    Firma "ABC" Maria Kowalska to dalej ta sama Maria Kowalska, nic nowego
    sie nie urodziło. Na deklaracji PCC nigdzie nie będzie firmy ABC a tylko
    i wyłacznie Maria Kowalska - dla osoby fizycznej podaje sie wyłacznie
    nazwisko, imie i date urodzenia, bez względu na to czy prowadzi DG czy nie.

    Swoją drogą - po jaka chlorellę ktos zwraca sie z takimi pytaniami do
    urzędniczki z US (podejrzewam że do "panienki z okienka")?
    Przecież taka paniusia z reguły ma pojęcie tylko o tym co robi - o
    wypełnianiu formularzy, o tym ile znaczków skarbowych na jakie podanie,
    który druk do czego służy itp itd.
    Jej wyjasnienia w kwestiach podatkowych nie maja żadnej wartości - nie
    da sie na nie powołac kiedy przyjdzie normalna kontrola (którą
    przeprowadzają pracownicy, co by nie było, zajmujący wyższy szczebel
    kwalifikacyjny) a słyszałam juz takie herezje od "panienek z okienka" że
    glowa boli.

    To że te Panie udzielaja porad w kwestich wykraczających poza ich
    obowiązki to inne sprawa. Zabronic im tego nikt nie zabrania, często
    robia to z "dobroci serca" tyle że równie często są to niedzwiedzie
    przysługi.

    Powinno to byc w FAQ grupy jeżeli kiedykolwiek takowe powstanie:
    "Urzędniczki z US siedzące w biurze podawczym i informacji, to najgrosze
    możliwe źródłow wiedzy na temat prowadzenia ksiąg i rozliczeń
    podatkowych. Powiedza kiedy i jaki formularz złozyc i jak wypełnic, ale
    wszelikie wyjasnie co do tego co mozna a co nie zaliczyć w koszty i jak
    to zrobić nalezy traktowac z dużym dystansem".

    Tak to juz jest że kiedy w końcu uda się znaleźc w US osobę, która
    naprawdę zna sie na rzeczy i zna odpowiedzi na nasze pytania, ta mówi że
    takie pytanie nalezy zadac na piśmie w trybie wyznaczonym przez
    ordynację podatkową. I niestety ma rację..

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl