    From: Artur <s...@r...pbz>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wezwanie do U.S.
    Date: Fri, 19 Jan 2007 21:23:51 +0100

    Dnia 19 Jan 2007 11:31:55 -0800, s...@w...pl napisał(a):

    > Witam
    > Otrzymalem wezwanie do US w celu sprawdzenia zeznan podatkowych za lata
    > 2001-2005. W tych latach odliczalem budowe budynku mieszkalnego. US ma
    > prawo sprawdziac mnie przez okres 5-ciu lat czy poprawnie odliczylem
    > wydatki mieszkaniowe. Jezeli dobrze rozumie to rok podatkowy pokrywa
    > sie z rokiem kalendarzowym. Mamy w tej chwili rok 2007, wiec moim
    > zdaniem powinienem dostarczyc zeznania za lata 2002-2005. Czyli rok
    > 2001 byl 6 latemu. Prosze o opinie czy mam racje!

    Nie masz racji.
    Okres przedawnienia wynosi 5 lat - czyli okres przechowywania dokumentów
    także 5 lat.
    Liczysz go od końca roku w którym nastąpiło rozliczenie się z podatku. W
    Twoim przypadku rok podatkowy 2001 rozliczyłeś *do kwietnia* 2002 - prawda?
    Wobec czego od roku 2002 zaczyna biec okres przedawnienia/przechowywania -
    i tak mamy:
    1 rok - 2003
    2 rok - 2004
    3 rok - 2005
    4 rok - 2006
    5 rok - 2007
    Czyli wszystko się zgadza - Urząd Skarbowy może Cię kontrolować za rok
    2001.

    BTW: 1 stycznia tego roku można było zmielić dokumenty za 2000r - jeżeli
    nie było np. środków trwałych, amortyzacji długoletniej etc.