    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Vat od naprawy samochodu firmowego.
    Date: Thu, 9 Nov 2006 12:10:06 +0100

    On Thu, 9 Nov 2006, greg_de wrote:

    > Dobra, nadal nie rozumiesz.
    > Nie chodzi mi o to, co mam zrobić z fakturą za naprawę

    No już rozumiem :)

    > Natomiast kwotę Vatu wpłacam z własnej kieszeni (firmowej) warsztatowi,
    [...]
    > Niestety teraz moja firma nie ma zupełnie żadnego obrotu (taki barszcz ;).
    > Więc od czego mam sobie ten vat odliczyć?!! A to prawie 1600 zł. Czy
    > skarbówka zwróci mi ten vat w gotówce?

    IMVHO - tylko jeśli będzie *jakikolwiek* przychód oVATowany :(
    Tak wychodzi z interpretacji art.87 ustawy:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_139.html
    ...i MF z taką interpretacją sporządziło VAT-7: jak nie ma przychodu, to
    VAT należny "wisi", jak jest przychód to się go "przesuwa" na późniejszy
    okres lub występuje o zwrot.
    Niestey zwykły zwrot długo trwa :( i zazwyczaj prowokuje kontrolę :)

    > Bo jak nie to jestem w plecy 1600PLN.

    Bywa poddawama do rozważenia "technologia" popatrzenia wokół, czy nie ma
    jakiejś czynności opodatkowanej w okolicy, która przynosząc przychód
    pozwoliłaby na odliczenie.
    Przykladowo: 1600 VAT?
    No to coś, co można kupić za 7200 zł i sprzedać za 7201 zł.
    W skrajnej postaci jest to zakup "na firmę" i "przekazanie na cele
    osobiste" - nie wiem czy jeśli będzie to towar którym firma
    "normalnie" *wcale* nie handluje to US się przyczepi czy nie.
    Ale chyba "coś" sprzedawałeś? :)

    > I niby z jakiej paki, że jakiś koleś trzepnął mnie nie z mojej winy?

    :(
    Takie prawo...

    pzdr, Gotfryd