  • Data: 2003-02-17 18:22:00
    Temat: Re: Vat i samochód
    Od: "Kartka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ustawa o PDOF *pozwala* sprzedać przedmiot leasingu leasingobiorcy po
    > cenie równej wartości hipotetycznej.
    > To jest wyłaczenie od ogólnej zasady że ceny musza byc rynkowe albo
    > płacisz podatek od nieponiesionych (zanizonych) kosztów lub
    > nieuzyskanych dochodów.
    >
    > Art. później bo idem jeść...
    Smacznego

    Poczytałam i oczywiście nic nie kapuję bo w ustawie wspomina się o:
    Art. 23d.

    1. Jeżeli po upływie podstawowego okresu umowy leasingu, o której mowa w
    art. 23b ust. 1, finansujący przenosi na osobę trzecią własność środków
    trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych, będących przedmiotem tej
    umowy, oraz wypłaca korzystającemu z tytułu spłaty ich wartości uzgodnioną
    kwotę - przy określaniu przychodu ze sprzedaży i kosztu jego uzyskania
    stosuje się przepisy art. 14, art. 19, art. 22 i art. 23.

    2. Kwota wypłacona korzystającemu, w przypadku określonym w ust. 1, stanowi
    koszt uzyskania przychodów finansującego w dniu zapłaty do wysokości różnicy
    pomiędzy rzeczywistą wartością netto a hipotetyczną wartością netto.

    3. Kwota otrzymana przez korzystającego, w przypadku określonym w ust. 1,
    stanowi jego przychód w dniu jej otrzymania.

    Jak dla mnie to specjalnie nic z tego nie wynika

    oraz:

    Art. 23h.

    1. Jeżeli są spełnione warunki, o których mowa w art. 23f ust. 1, i po
    upływie podstawowego okresu umowy leasingu finansujący przenosi na osobę
    trzecią własność środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych,
    będących przedmiotem umowy, oraz wypłaca korzystającemu z tytułu spłaty ich
    wartości uzgodnioną kwotę:

    1) przy określaniu przychodu ze sprzedaży stosuje się przepisy, o których
    mowa w art. 14 i art. 19,

    2) do kosztów uzyskania przychodów nie zalicza się wydatków poniesionych
    przez finansującego na nabycie lub wytworzenie środków trwałych lub wartości
    niematerialnych i prawnych stanowiących przedmiot umowy; kosztem są jednak
    te wydatki pomniejszone o spłatę wartości początkowej, o której mowa w art.
    23a pkt 7.

    2. Kwota wypłacona korzystającemu stanowi koszt uzyskania przychodów
    finansującego i jest przychodem korzystającego w dniu jej otrzymania.

    I też nic nie wynika :)

    Czy ktoś rozumie to co tam jest napisane?

    Agata