  • Data: 2002-11-29 00:26:11
    Temat: Re: Vat, REGON i problem.
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 28 Nov 2002, nijou wrote:

    >+ Witam, pare dni temu pytalem sie, kiedy staje sie platnikiem VAT. Dzieki
    >+ za odpowiedzi, nurtuje mnie jednak taki problem - skoro niektore typy
    >+ dzialalnosci sa od razu "zavatowane" - wedlug czego sie te dzialalnosc
    >+ ustala? Czy wedlug tego, co mam na wpisie do ewidencji DG, czy wg.
    >+ EKD/PKD z REGON?

    AFAIK i IMHO nie - to *wykonanie* takiej operacji gospodarczej
    jest przyczyną "wpadania w VAT".
    Oczywiście ustawa o statystyce nakazuje żeby aktualizować
    *podstawową* działalność, czyli jeśli prowadzisz inną to
    należałoby do GUSu wpaść :) (wiem, wiem, prawie nigdy nikt
    się nie czepia, podobno...)

    Pozdrowienia, Gotfryd