  • Data: 2006-09-22 21:37:41
    Temat: Re: VAT zw od uslug, a koszty
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 21 Sep 2006, Efreet wrote:

    > a) a jak to jest z komputerami, ktorych chce uzyc do szkolen ?? tez nie bede
    > mogl vatu odliczyc ??

    Ano nie.

    > b) i co, jesli te komputery bede rowniez uzywal w pracy innej ?? np. jako
    > stanowiska pracy dla ludzi majacych robic mi strony www albo programowac ??

    Masz do poczytania ustawę, daj się przekonać że masz ;)
    http://podatki.pl/akty/ra110304.htm
    (rejestracja darmowa).
    Szukać "proporcji" - również w różnych poradach i archiwum grupy, w tym
    przypadku interesująca jest proporcja *sprzedaży*.

    > c) i co jest, jak ktos kiedys kupil, i sobie odliczyl vat (np. uczelnia) i po
    > dwoch latach chce zrobic szkolenie ?? co wtedy z takim vatem ??

    Dla wyposażenia i innych wydatków zaliczanych w VAT "raz a dobrze" nic,
    dla środków trwałych jest coś takiego jak korekta VAT odliczonego wg.
    proporcji sprzedaży przez 5 początkowych lat używania - *być może*
    część VAT trzeba będzie zwrócić, rozlicza się to na początku roku
    razem z 1. deklaracją.

    pzdr, Gotfryd