  • Data: 2007-07-26 12:58:56
    Temat: Re: VAT - zaliczenie pocztowe? kurier tez?
    Od: "Bea" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Coś chyba za krótko dziś spałem :)
    > To co z tym VAT-em w momencie zapłaty? O co ci chodziło? Jeśli o moment
    > powstanai obowiązku podatkowego, to mimo senności wiem, że jest nim moment
    > wydania towaru przewoźnikowi.

    Art. 13 ust. 6 ust. o VAT
    obowiązek podatkowy powstaje z chwila otrzymania zapłaty w przypadku dostawy
    wysyłkowej dokonywanej za zaliczeniem pocztowym.
    Fakture wystawiasz w momencie wysyłki ale płatnosć VAT jest "zawieszona" do
    momentu otrzymania zapłaty - realizacji transakcji.

    Tylko sama wlasnie sie zaczelam zastanwiac czy "zaliczenie pocztowe" to też
    kurier. Co znaczy dla ustawodawcy "zaliczenie pocztowe" :)?

    Wiem tylko ze nie trzeba miec kasy fiskalnej jesli wysyla sie przez kuriera
    czy przez poczte - a zaplata wchodzi na konto (bo tam wymienili kuriera
    osobno).

    Pozdrawiam!

    Bea