    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAT w wirtualnym swiecie
    Date: Sat, 27 Jun 2009 09:17:44 +0200

    On Fri, 19 Jun 2009, JacekS wrote:

    > Ech, pieknie by było gdyby te wirtualną walute uznać za dług.

    Na to właśnie wskazywałem - przecież "wirtualna waluta" w żadnym
    razie nie stanowi usługi w rozumieniu cywilnoprawnym.
    Usługę stanowi możliwość posługiwania się tą walutą w wirtualnym
    świecie, na zdrowy rozum opodatkowanie powinno polegać na
    pobieraniu podatku przez wirtualny świat :>
    Stanowi środek płatniczy, taki jak weksle... ale niestety równie
    dobrze można próbować powiedzieć (albo spodziewać się że ktoś
    powie) że taki jak bilety.
    I tu rzeczywiście jest problem - bo przedpłata (znaczy bilety)
    opodatkowane są tak jak docelowa usługa.

    > Nie stanowi, ale staram sie przygotować duchowo do rozmowy z pania z US,
    > ktora zobaczy wpłate i zapyta- a za co to jest? Odpowiem - za wirtualną
    > walutę, na co ona: NBP kursu tej waluty nie odnotowuje, czyli żadną walutą
    > to nie jest.

    Ano walutą to nie jest.
    Jest czymś takim jak kartka z Twoim podpisem: "uprawnia do wejścia na
    mój plac" ;)
    Faktycznie, wychodzi bilet.

    pzdr, Gotfryd