  • Data: 2003-06-02 10:56:33
    Temat: Re: VAT w UE?
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Czyli firma z Austrii wysyłająca towar Niemcowi bierze netto, a
    Austriakowi
    > brutto?
    > Z punktu widzenia konsumenta wygląda to tak, że nie płaci VAT-u za
    towar
    > zamówiony w innym kraju UE - rzeczony Niemiec zapłaci VAT za twoar
    kupiony w
    > Niemczech, a nie zapłaci VAT-u za towar kupiony w Austri ???
    >
    > Pozdrawiam,
    > BaLab

    A tego nie powiedziałem.
    Domyślam się, że rzeczonemu Niemcowi
    doliczą jakoś VAT niemiecki.
    Ale nie wiem jak robią to praktycznie.
    Ja zabrałem swoje przesyłki,
    ucieszyłem się, że netto i czym prędzej
    uciekłem :-))).
    Nie domagali się potem ode mnie
    żadnych dopłat, więc jakoś sobie z tym poradzili.
    Wysyłka była na osobe fizyczna, więc albo
    dopłacili ten VAT ze swojej kieszeni
    (a nie były to duże kwoty), albo
    mają jakiś inny sposób :-))
    Praktycznie było tak, że przekazałem