  • Data: 2005-08-30 06:36:21
    Temat: Re: VAT / umowy o dzieło / tłumaczenia
    Od: AlterNative <n...@g...wytnij.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Yaga napisał(a):
    > Witajcie,

    [ciach]
    > Tak, wiem, że mogę iść do US i się zapytać, ale ustne informacje i tak nie
    > są wiążące. Dlatego szukam konkretnych osób i konkretnych rozwiązań - mam
    > nadzieję, że znajdę i że ktoś mi pomoże :)
    >
    > Pozdrawiam, Yaga

    Kierując się licznymi podpowiedziami zarówno z prasy jak i z netu, aby
    nie wejść na VAT, a zaznaczam, że kwoty w umowach spowodowałyby
    natychmiastową utratę zwolnienia podmiotowego, w każdej umowie o dzieło
    dodajemy punkt, w którym: (cytuję):

    "Odpowiedzialność za wykonanie przedmiotu umowy wobec osób trzecich
    ponosi zamawiający", czyli w Twoim wypadku biuro tłumaczeń. De facto,
    taką samą moc miałby zapis, że "w sprawach nie objętych treścią umowy
    mają zastosowanie odpowiednie przepisy Kodeksu Cywilnego", ale znając
    urzędników skarbowych, to nie można oczekiwać, że oni znają KC.

    AlterNative
    http://grid.livenet.pl/news.php