  • Data: 2004-04-07 13:48:20
    Temat: Re: VAT od paliwka
    Od: "Tomasz Kazalski" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "CHRIS" <j...@p...onet.pl> wrote in message
    news:c50u7p$cjp$1@news.onet.pl...
    > Mam pytanko
    >
    > cytuje RP:
    > Z nowej ustawy o VAT wynika, że jedynie podatek zawarty w paliwie
    kupowanym
    > do samochodów ciężarowych o ładowności wyższej niż wynikająca ze
    specjalnego
    > ustawowego wzoru może być odliczany w całości. W pozostałych wypadkach
    > odliczenie jest albo zupełnie niemożliwe, albo wynosi tylko 50 proc.
    podatku
    > zawartego w cenie paliwa. Dotyczy to zarówno paliwa silnikowego, oleju
    > napędowego, jak i gazu.
    >

    > w jakiej sytuacji bedzie mozna odliczac 50% vatu od paliwu?
    >
    > CHRIS

    Nie ma chyba żadnego warunku na 50% odliczenie paliwa.
    Z tego co wyczytalem w ustawie to jezeli ktos NIE_SPEŁNIA wzoru na
    Dopuszczalna ładowność to nie moze odliczyć VAT'u TYLKO od paliw (art 88 par
    1.3).
    Nie znalazłem nic w ustawie na temat remontów, napraw i innych zakupów.
    Czy to prawda (ze tylko paliw nie można odliczać jezeli samochód nie spełnia
    wzoru) - może ktoś potwierdzić ??

    Dzieki
    TK