eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiVAT od paliwa (sam.osobowy)...może nie jest aż tak źle??? › Re: VAT od paliwa (sam.osobowy)...może nie jest aż tak źle???
    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAT od paliwa (sam.osobowy)...może nie jest aż tak źle???
    Date: Thu, 14 Mar 2002 23:35:29 +0100

    **********
    >+ ładowności do 500 kg"
    >+
    >+ Zwracam uwagę że nie ma tu mowy o wymogu homologacji - ta pojawia się
    >+ wyłącznie gdy mowa o zakupie samochodu, a nie paliwa.
    >+
    >+ Tyle przepis. Brak przecinków i znaków interpunkcyjnych....

    Wystarczy słowo "lub", IMO.
    *Jedynie* dodanie przecinka po słowie "samochodów" mogłoby
    *spowodować* takie wątpliwości !

    >+ pole do interpretacji?

    Moje zdanie wypowiadałem.
    "Lub" to "lub" :) (nie "i" i nie "albo")
    Więc jeśli:
    - samochód jest osobowy to nici z VATu
    - samochód ma <500kg ładowności to nici z VAtu

    >+ A praktyka? - mam (naprawdę, mogę podesłać skan dowodu) samochód osobowy
    >+ który ma ładowność 527 kg. Mogę odliczac VAT od paliwa?

    Mój polski + ustawa => NIE.

    >+ Czy ograniczenie do 500 kg [...] dotyczy tylko i wyłącznie
    >+ "innych samochodów" czy może też chodzi także o osobowe do 500 kg?
    [...]
    >+ A tych co wątpią odsyłam per analogiam do brzmienia innego (nowego)
    >+ przepisu.
    >+ Chodzi mi o art. 4 pkt. 2 lit. e "udzielenie licencji lub upoważnienie do
    >+ korzystania z licencji oraz przeniesienie autorskiego prawa majątkowego w
    >+ rozumieniu przepisów prawa autorskiego - w odniesieniu do programu
    >+ komputerowego"

    Jeśli "per analogiam" to dotyczy ona słowa "lub": "licencji
    *lub* upoważnienia..." -:)

    >+ I podobnie. Czy odnośnik "- w odniesieniu do programu komputerowego" dotyczy
    >+ całego art. 4 pkt 2 lit e czy tylko do jego fragmentu o upoważnieniu do
    >+ korzystania z licencji oraz przeniesienia autorskiego prawa majątkowego w
    >+ rozumieniu przepisów prawa autorskiego?

    Całego. IMO ten operator (myślnik) ma niższy priorytet niż
    operatory logiczne (lub, oraz) więc obejmuje wyniki
    wyrażeń cząstkowych tak jak dodawanie obejmuje wyniki mnożeń
    a nie na odwrót :)
    2 * 3+ 3 + 7 * 8 czytamy (2*3) + 3 + (7*8)
    Inna sprawa że od zawsze uważam iż zwykły porządek logiczny
    w prawie (opis operatorów zdań właśnie, priorytety, słownik
    - np. ustawa o ruchu drogowym go ma, coż z tego skoro niekompletny !)
    by się przydał. Prosto, jasno, byle komputer wyznaczy wynik...
    -;)

    >+ Nasuwa mi się 2 wnioski:
    >+ 1) mogę odliczać VAT od paliwa do osobówki ponad 500 kg ładowności i
    >+ jednocześnie udzielenie licencji do programu komputerowego jest opodatkowane
    >+ 22% VAT,
    >+ albo:
    >+ 2) nie mogę odliczać VAT od paliwa do osobówki powyżej 500 kg, ale...
    >+ udzielenie licencji do programu komputerowego nadal nie podlega ustawie

    Tylko pod warunkiem że działania wykonujesz tak jak niektóre
    kalkulatory (w kolejności wprowadzania, a nie w kolejności
    priorytetów).

    [...]
    >+ Szczerze oczekuję polemiki na ten temat...

    ...no to ci się udało ;) !

    >+ pozdrawiam,
    >+ Mateusz M.

    Wzajemnie, Gotfryd