    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAT na Internet - obliczenia
    Date: Sat, 13 Mar 2004 18:27:57 +0100

    Użytkownik Monse1 napisał:

    > Ale kupując auto z "kratką" mogę odliczyć cały vat od wartości samochudu i
    > Vat od paliwa?

    Spróbujmy metoda uproszczoną (proszę nie krzyczeć, panowie szlachta, to
    będzie VAT for dummies)

    Jak masz tylko sprzedaz zwolnioną to teoretycznie możesz VAT odliczyć
    ponieważ to co kupiłes nie jest wyłączone z odliczenia.
    Ale nie masz od czego doliczyć.
    Nie masz podatku do zapłaty od którego WOLNO by Ci było ten VAT
    odliczyć. Przy stawce zw. wynik rozliczenia VAT nie może być ujemny,
    przy stawce 0% może, i ten minust US Ci zwróci.
    Przy zw. ten minus nie interesuje US, to Twój koszt i tyle. Musisz sobie
    go sam skompensować wyższym wpływem ze sprzedaży.

    Maddy "nie umiem bardziej uprościć"

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl