  • Data: 2004-04-30 06:23:19
    Temat: Re: VAT i ubezpieczenie samochodu - jak rozliczyc ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 30 Apr 2004, Pisklak wrote:
    [...]
    >+ Jesli to prawda to na podtsawie jakiego dokumentu moge ujac odszkodowanie
    >+ wyplacone przez PZU jako przychod (posiadam od nich tylko zgloszenie szkody,
    >+ kosztorysy i inne papiery zabral warsztat) ?

    Zastrzegam że nie sprawdzałem "w innych źródłach", czytaj: piszę
    wyłącznie z ustawy.
    Biorąc pod uwagę iż:
    +++
    Art. 14. 1. Za przychód z działalności, o której mowa
    w art. 10 ust. 1 pkt 3, uważa się kwoty należne, choćby
    nie zostały faktycznie otrzymane
    [...ale...]
    2. Przychodem z działalności gospodarczej są również:
    12) otrzymane odszkodowania za szkody dotyczące składników majątku
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą lub z prowadzeniem
    działów specjalnych produkcji rolnej.
    ---

    ...to mi wychodzi że takie odszkodowanie ujmuje się KASOWO.
    Czyli podstawą jest operacja bankowa lub dokument kasowy (jeśli
    kwota niższa niż limit), a datą operacji jest data przelewu
    lub data wypłaty.
    Źle kombinuję ? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd