  • Data: 2009-12-28 17:06:07
    Temat: Re: VAT do UE
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik wrote:
    > Reasumując:
    >
    > Posiadam DG rozliczaną na zasadach ogólnych. NIP wyłącznie Polski (bez
    > PL). Jestem Vatowcem oczywiście.
    > Odbiorca na Litwie to firma, Vatowiec. Posiada NIP europejski.
    > Towarem jest licencja na oprogramowanie komputerowe w wersji
    > elektronicznej (klucz). Licencję kupuję od innej firmy - nie jestem
    > autorem oprogramowania (jeżeli ma to jakieś znaczenie).
    >
    > Powinienem:
    > a) wystawić FVAT z 0% podatkiem VAT.
    > b) Wystawić FVAT z 22% podatkiem VAT.

    Na stan prawny dzisiejszy żadna z tych wersji.
    To jest usługa i jest jeszcze do konca roku w mocy art 27/28 ustawy
    i usługa ta nie podlega opodatkowaniu w ogóle
    (nie podlega pod ustawę, bo jest wykonana poza granicami kraju -
    zgodnie z tymi definicjami)
    Jeśli przeglądając te strony nie natknałeś się na opcję faktury bez podatku,
    to znaczy, że załozyłeś błędnie hasło "wewnątrzwspólnotowe" przy
    wyszukiwaniu.
    Wpisz w googla licencja a vat albo oprogramowanie a vat i poczytaj.
    Albo przeczytaj z większym zrozumieniem tekst w linku, który podałem.

    Jeśli chodzi o stan prawny po 01.01.2010 to nie wiem.
    Poczekam na tekst jednolity.