  • Data: 2005-03-13 15:44:54
    Temat: Re: VAT a cena
    Od: " nocnyMarek" <n...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Artur Ch. <s...@r...pbz> napisał(a):

    > To że dla Kowalskiego nie ma pojęcia cena netto - nie potrafisz tego
    > zrozumieć?
    Rozumiem, że nie ma dla Ciebie.

    > Dla przypomnienia: [def.ceny wg Dz. U. Nr 97, poz. 1050]
    A ten dalej swoje :(

    > Co ma ustawa związana z podatkiem VAT dla przeciętnego kowalskiego??
    > NIC.
    Bzdura, podstawowy związek ma z kieszenia Kowalskiego,
    ona odczuwa jej skutki przy każdym zakupie.

    > kowalski płaci cenę za daną usługę, towar - jego, kowalskiego, nie
    > interesuje czy VAT ma 50%, 22% 0% czy zw. czy też jest "jakaś" akcyza
    > tudzież inne podatki.
    Ciebie może i nie interesuje, ale ma bezpośredni związek z tą ceną.
    Ja wiem, że ten sam produkt w tej samej _cenie_netto_
    może mnie różnie kosztować w zależnosci od tego jak będzie nazwany:
    betoniarka (22%) czy mieszalnik pasz (7%),
    stołek do komputera (22%)czy fotel rehabilitacyjny (0%),
    domek letniskowy(22%)czy domek kempingowy (7%) itd.
    (przykłady mogą już być nieaktualne)
    i potrafię z tej wiedzy skorzystać.
    Ciebie to nie musi interesować, Twoje prawo i Twoje pieniądze.