  • Data: 2009-02-27 08:25:26
    Temat: Re: VAT a KUP
    Od: h...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    On 26 Lut, 10:58, jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote:
> [...]
    browse_thread/thread/

    > b7540515e2182bc1?hl=pl#

    > Są rzeczy, które mają związek z działalnością a nie mogą być KUP. Np.
    > tzw. reprezentacja.

    Moj znajomy wyszperal cos takiego:

    http://biznes.interia.pl/news/odliczenie-vat-od-wyda
    tkow-nieuznanych-za-koszt-podatkowy,1222484

    Tylko związek z działalnością opodatkowaną

    Zatem, jak można zauważyć, usunięcie zapisu art. 88 ust. 1 pkt 2
    wyłączającego poza możliwość odliczania VAT od wydatków niezaliczanych
    do kosztów uzyskania przychodów jest bardzo korzystną, długo
    oczekiwaną przez podatników zmianą. Od 1 grudnia 2008 r. podatnik VAT
    chcąc odliczyć podatek VAT od poniesionego wydatku nie musi już
    analizować go pod kątem przepisów dotyczących kosztów uzyskania
    przychodów. Podstawowym kryterium do odliczenia VAT jest związek z
    czynnościami uprawniającymi do odliczania, z uwzględnieniem nadal
    wyłączających prawo do odliczenia VAT naliczonego przypadków
    wymienionych w art. 88 ust. 1 i 3a ustawy.

    and