  • Data: 2002-07-22 08:27:37
    Temat: Re: VAT / Zakup samochodu / Odliczenie w calosci
    Od: Maddy <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik AndY napisał:
    > Witam
    >
    > Mam nastepujace 2 pytania:
    >
    > 1. Czy przy zakupie samochodu ciezarowego (zarejstrowany jako ciezarowka)
    > moge odliczyc caly VAT w pierwszym miesiacu i domagac sie zwrotu na konto ?
    > (czy jestem jednajk zmuszony odliczac co miesiac po troszku :)
    Jeżeli posiada *homologację producenta* na ciężarówkę, to możesz. Wpis
    w dowodzie juz niczego nie przesądza.
    Odliczasz jednorazowo - możesz wystąpic o zwrot (kontrola murowana)
    albo przepisywać z deklaracji na deklarację aż cała kwota odlczenia
    zostanie wykorzystana.

    > 2. Bylo juz na grupie ale nie jestem pewien czy tyczylo tego samego
    > problemu. Sluszalem rozniez ze teraz od zkupu samochodu osobowego na firme
    > moge odliczyc sobie VAT (na grupuie bylo ze nie mozna)
    Nie mozna - nie było w tej kwesti żadnej zmiany.
    Zmiana dotyczyła *leasingodawców* i samochodów *oddanych* przez nich w
    leasing.

    > Czyli na czym polega
    > slawna juz nowelizacja ustawy o VAT z 26.03.2002 ? Na tym ze moge sobie
    > pozniej podczas uzywania odliczac VAT od paliwa ? Czy co ? :)
    Nie możesz odliczac VATu od paliwa dla osobówki.
    Zmiany tu nie było.
    Korekty były niewielkie i głownie na minus - np. jeżeli ciężarówka ma
    ladowności mniejsza niż 500kg to VATu od paliwa nie mozna odliczyć;
    poza tym zlikwidowano mozliwośc odliczania VAT od paliw innych niz
    benzynowa (ropy i gazu) w samochodach osobowych.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl