  • Data: 2006-01-31 20:28:07
    Temat: Re: VAT R
    Od: Docent <docent@[WytnijTo]w.pl> szukaj wiadomości tego autora

    sliver napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Przekroczyłem w tamtym roku limit przychodu i musze przejsc na Vat.
    > Niestety dowiedziałem sie o tym dopiero teraz i nie złozyłem wczesniej
    > opowiedniej deklaracji VAT R w US. Jaki miałem na to ustawowy termin?

    Art.96. ust.5 pkt.2 ustawy o vat:
    "przed dniem, w którym podatnik traci prawo do zwolnienia, o którym mowa
    ^^^^
    w art. 113 ust. 1 i 9, w przypadku utraty tego prawa"

    > Co powinienem w takim razie teraz zrobic?

    Złożyć jak najszybciej. Zgłoszenie oraz deklaracje VAT + wpłata

    > Jakie beda tego konsekwencje?

    1. brak prawa do odliczenia podatku naliczonego od dnia utraty zwolnienia do
    dnia rejestracji
    3. opodatkowaniu podlega nadwyżka sprzedaży ponad limit (10000euro)
    2. brak możliwości odliczenia vat w towarach handlowych (minął 14-dniowy
    termin)

    --
    ~~~~~ Posted by KNode ~~~~~