  • Data: 2002-12-13 17:25:12
    Temat: Re: VAT-7 - grosze
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Latet napisał:
    > Sorry, ze wracam upracie z tą dość błahą sprawą,
    > ale juz mnie .......................... trafia, bo całkiem poważne
    > źródła podają mi sprzeczne dane.
    >
    > 1/3 pytanych księgowych twierdzi, ze obcinanie groszy na VAT-7
    > to jakas bzdura i normalnie zaokrąglają
    Nie znaja przepisów, wstyd!

    > Kolajna 1/3 wie, ze powinno sie grosze obcinac, ale......"na wszelki
    > wypadek"
    > je zaokrąga.
    Znają zasadę, ale nie wiedza skąd... wstyd!

    > Jeszcze inni mowią, że obcinaja, ale ponieważ to może zaniżyć należność,
    > do dobrze jest od czasu do czasu doliczyc złotówkę czy dwie na korzyść
    > fiskusa.
    >
    > Ludzie, to jakas paranoja jest!
    I tu sie z toba zgadzam.
    Spójrz tam:

    Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 4 maja 2001 r. w sprawie
    wykonania niektórych przepisów ustawy - Ordynacja podatkowa
    § 21 pkt.2:
    " 2. Zaokrąglanie kwot podatku od towarów i usług oraz podatku
    akcyzowego, jeżeli podatki te nie są pobierane przez płatników, a także
    podatku dochodowego od osób prawnych, dokonywane jest do pełnych
    złotych, z *pominięciem groszy*. "

    Rozporządzenie wydane na podstawie delegacji ustawowej z art.63 § 2
    Ordynacji podatkowej.

    Nic dodac, nic ując. Dlaczego więc tylu "księgowych"[*] wyczynia jakieś
    dziwne kombinacje?

    [*] tak, ten cudzysłów jest tam z rozmysłem...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl