    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAT-7 a rejestr sprzedaży, kwoty brutto
    Date: Tue, 17 Jan 2006 23:03:31 +0100

    On Tue, 17 Jan 2006, Tomek wrote:

> [...]
    > jako błędne, ale różnice poniżej 5zł igorują (gdzieś wyczytałem, że
    > poniżej 2%); rzecz tylko w tym, że obecnie mamy juz ponad 2zł różnicy
    > każdego miesiąca, przy każdej deklaracji chcą nam ją korygować, a jedno
    > nawet US sobie zaksięgował ze 'swoją' kwotą i wisiała nam złotówka
    > należności. Zasugerowała, żeby wpisywać na deklaracji kwotę netto*0,22,
    > ale odmówiliśmy, bo wtedy będziemy mieli różnice w księgach (pełna
    > księgowość). Może więc nie powinniśmy w rejestrze mieć sumy VAT-ów,
    > tylko VAT sumy brutto (i wtedy różnica z VAT-em od sumy netto byłaby

    IMHO nie. Rejestr jest rejestrm i zasady liczenia się nie zmieniają.

    > W archiwach znalazłem tylko informacje, że są (były) dopuszczalne różne
    > (bodajże 4) metody sumowania pozycji w obrębie jednej faktury - tutaj
    > sumuję pozycje rejestru sprzedaży.

    Ale przecież te pozycje rejestru mają prawo być różne - właśnie
    ze względu na rzeczone "4 różne PRAWIDŁOWE sposoby"!

    > Poza tym pani kierownik powiedziała,
    > że od stycznia zmieniają się zasady zaokrąglania do pełnych złotówek
    > (zaokrąglanie w miejsce obcinania końcówek), więc już nie będziemy mieli
    > tego problemu, ale najwyraźniej nie załapała do końca, skąd bierze nam
    > się ta różnica, dlatego wolałbym się nie kierować tym, co mi mówiła.

    Moim zdaniem macie rację. Ale ja się nie znam :)

    Zna ktoś przepis nakazujący INACZEJ liczyć VAT niż wynika z podsumowania
    w ewidencji ??

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)