  • Data: 2002-07-24 08:17:36
    Temat: Re: VAT
    Od: Maddy <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Oliwia napisał:
    > gdzie moge znalesc ustawe albo spis .. wszelkich uslug i rzeczy ovatowanych
    > (chodzi o wyskokosc vat)
    Ustawa o podatku od towarów i usług oraz do tejże ustawy
    rozporządzenie o wykonywanie niektórych przepisów. W samych przepisach
    i w załacznikach jest wymienione co podlega opodatkowaniu stawkami
    nizszymi niż 22% oraz jest zwolnione. To co nie jest wymienione,
    odlega stawce 22%, o ile jest towarem lub usługą.
    Spisu tego co podlega nigdzie nie znajdziesz. Taki spis jest po prostu
    niewykonalny.

    > Czy jesli wystawiam faktury gdzie usluga jest zwolniona z vatu (ale jestem
    > vatowcem) .... to czy zwroca mi vat z faktur ktore dostalam ???
    Na jakiej podstawie? VATu naliczonego dotyczącego sprzedaży zwolnionej
    z VAT nie można odliczyć - jest w tym wypadku tylko kosztem uzyskania
    przychodu.
    Zwrot VATu jest możliwy tylko, jeżeli sprzedajesz coś opodatkowanego
    VAT i to w bardzo konkretnych przypadkach.
    Doradzam lekturę ustawy. Może ona i cięzkostrawna, ale parę
    wątpliwości wyjaśni i da Ci ogóle rozeznanie co to jest VAT, czego
    dotyczy i jak działa.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk