  • Data: 2005-12-15 21:51:20
    Temat: Re: Uzywanie niefirmowego majatku w DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 15 Dec 2005, Tomek wrote:

    > Witam
    >
    > Jak wyglada w swietle prawa podatkowego
    > korzystanie np z wlasnego komputera w ramach DG,
    > ale bez wciagania go do EST lub EW, bez zaliczania
    > w kszty amortyzajcji itd itp.

    ...a "takie pytanie laika" czytałeś ? Post obok...

    Tak BTW: nic się nie martw, bo.... sam miałem na początku
    takie wątpliwości :)
    Ale mi je wybili z głowy.
    Taki użyteczny szczegół:gdzieś do 2003 roku był "hak" w ustawie,
    powodujący że sprzęt "używany w DG" (taki był tam zapis)
    w razie sprzedaży traktowany był... jako przychód z DG !
    Ktoś kiedyś wtopił (US zażądał podatku i oczywiście wygrał
    sprawę przed NSA) i w końcu posłowie przepis zmienili - teraz
    tam napisali "ujęty w ewidencjach".
    Krótko mówiąc: chwilowo nie widać przeszkód w takim "używaniu",
    a przynajmniej nikt nigdy nie podał (a jakby grupowicz widział
    to by się pochwalił :)).

    > Z komputerem i softem wszytsko w porzadku(normalnie kupiony
    > w sklepie, legalne oprogramowanie itd),

    ...oprogramowania i tak nie dałoby się wrzucić w koszty.

    > ale nie chce byc uwiazany koniecznowscia trzymania go w firmie
    > i nie chce sie bawic w VAT.

    ...z VATem po pół roku też by nic się nie działo - przecież
    przy zakupie nie mogłeś odliczyć, prawda ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)