    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Uzyczenie mieszkania- wynajem- podatki
    Date: Thu, 13 Aug 2009 22:34:07 +0200

    On Wed, 12 Aug 2009, SDD wrote:

    > Użytkownik "kichu" <k...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Czyli Ty siostrze *uzyczasz* mieszkanie,

    wKwestiiFormalnej: "daje w używanie".
    Mniej więcej taka sama różnica, jak w przypadku odpłatnych
    umów dzierżawy i najmu (dzierżawa ma "w założeniu" dawać prawo
    rozporządzania w celu uzyskiwania pożytku z rzeczy danej
    w dzierżawę, najem ma służyć celom najemcy - nieważne
    czy zarobkowym czy nie, ale nie bazujących na rozporządzaniu
    przedmiotem najmu).
    Art.252 Kodeksu Cywilnego :) (użytkowanie) i odpowiednio
    art.710 (użyczenie).

    > a ona jes wynajmuje - czy tez tak
    > jakby jakos *podnajmuje*.

    IMO, skoro *celem* "dania w rozporządzanie" siostrze jest wynajem
    (przez nią), to wynajmuje :D

    > Ty na pewno zadnych podatkow od tego nie bedziesz
    > placil.

    Co można dla porządku zaznaczyć: aktualnie.
    Znaczy akcentuję, że przeszłe, historyczne dyskusje na ten temat
    sprzed paru lat są nieaktualne ze względu na zmianę umowy - bo
    a nuż ktoś do archiwum zajrzy :)

    > Teraz juz rozumiem, zatem siostra bedzie placic podatek od wynajmu
    > i - byc moze /na tym sie akurat slabo znam/ - od uzyskanie nieodplatnego
    > swiadczenia od Ciebie.

    IMO dobrze gadasz - ma dwa przychody.
    Zniesiono opodatkowanie "wirtualnego dochodu" po stronie dającego
    w niedopłatne używanie, ale nieodpłatnego świadczenia nikt nie
    zniósł.

    pzdr, Gotfryd