  • Data: 2006-02-01 12:46:19
    Temat: Re: Ustawa o VAT - masło maślane czy nie? :)
    Od: ajt <a...@u...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > IMHO - nie zawsze (czyli nie).
    > Relacja jest odwrotna: udzielenie licencji przez twórcę jest
    > szczególnym rodzajem udzielenia licencji.
    > Twórca może komuś sprzedać prawo do udzielania licencji (lub ktoś
    > może to prawo nabyć z mocy przepisów, np. będąc pracodawcą)
    > i wtedy udzielanie licencji przez tego "kogoś" jest udzielaniem
    > licencji a nie jest udzielaniem licencji przez twórcę (czyli
    > "jak w tabelce").
    > Pasuje ?

    Liczyłem na Twoje zainteresowanie pytaniem :)
    Czy pasuje? I tak i nie, bo nie chodzi mi o jakąś np. agencję, która z
    upoważnienia twórcy udziela licencji na jego dzieła, bo wtedy nie ma
    wątpliwości, tylko o samego twórcę właśnie.

    Czyli czy sama czynność <udzielenia licencji przez twórcę> (np. poprzez
    sprzedaż wszystkim chętnym licencji na wykorzystanie fotoografii, które
    ów twórca wystawił na swojej www) może być traktowana jako czynność
    opisana jako <usługa twórcy wynagradzana w formie honorarium za
    udzielenie licencji>?
    To drugie zdaje się wskazywać, że musi mieć miejsce jakaś usługa, coś co
    ten twórca wykona na jakieś zlecenie/zamówienie i zezwoli na korzystanie
    z tego czegoś, czyli udzieli licencji, za co otrzyma honorarium. Z
    drugiej strony samo w sobie "udzielenie licencji" jest dla potrzeb
    ustawy vat zdefiniowane jako usługa. Sam już nie wiem :)

    Andrzej

    Andrzej