  • Data: 2008-04-24 17:44:55
    Temat: Re: Urzad SKarbowy, a kwiaty zza granicy ?
    Od: JP <MrRoger[WYTNIJ-TO]@poczta.onet.pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news (s...@s...com.pl) napisal(a):

    > Mozesz podac Lródlo?
    > Kwiaty to "ciekawy" towar, bo nie mozna wykluczyc, ze lapie sie
    > pod
    > dzialalnośc rolniczą (a ta podatkowi dochodowemu w .pl nie
    > podlega).
    > Tyle, ze rolnik to pewnie ktoś taki, kto sprzedaje rosliny (i
    > zwierzeta)
    > wyhodowane we *wlasnym* gospodarstwie :) Czyli mamy nie rolnictwo,
    > a "inne czynności wykonane w celu uzyskania przychodu", dobrze mi
    > pasuje do opisu?
    > Ba, czynnośc ta jest "zorganizowana"...

    Pochodzenie tych kwiatow to firma zajmujaca sie pakowaniem i eksportem do roznych
    krajow (m.in. do polski)

    > IMVHO - dochodowy to jedno, a VAT to drugie. Równiez korzystanie
    > ze
    > zwolnienia nie wyklucza obowiązku ewidencjonowania sprzedazy
    > podlegającej
    > pod VAT (mimo, ze jest zwolniona).

    Wiec jakas mini-makro ksiazke prowadzic musze... Np. wpisujac wieczorem przed TV
    ze sprzedalem po 5 cebulek kwiatowych :]

    > Ja sobie tylko dywaguje, ale IMO zadajesz *trudne* pytania.
    > Pierwsze i podstawowe: jak uzasadnisz, w razie pytania z US, w
    > jakim
    > *celu* nabyleś te kwiaty?
    W gospodarczym, na probe i bede liczyl na dobre serce urzednika....
    Najlepiej jak bym wiedzial jak z nim rozmawiac to juz sukces :-)

    > Bo skoro w celu gospodarczym, to rachunku nalezalo ządac (a
    > jeśli
    > sprzedawca wystawia f-ry, to f-ry oczywiście).

    rachunek/faktura i pokazywac przy kazdej kontroli?
    Hmm, myslalem ze bedzie nico latwiej :/

    Roger(OS)