  • Data: 2009-05-20 19:43:27
    Temat: Re: Urząd
    Od: Tomek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 20-05-2009 o 21:05:35 R De <r...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Są jednak pewne granice bezkarności US, i to trzeba nagłośnić. Odnoszę
    > wrażenie, że tylko ja się tego urzędu nie boję, ale zwyczajnie brakuje
    > mi pomysłów. Wiem, że nie jest ok, jak się nie płaci, ale czasem nie ma
    > po prostu czym zapłacić. I wtedy występuje się o ulgę (raty).
    > Urząd nie musi się zgodzić, ale na zdrowy rozum, ja wolał bym dostać
    > pieniądze, niż ich nie dostać. Może źle kombinuję, ale to wynik 9-cio
    > letniej walki. I choć IS częściowo przyznała mi rację, to w US - jak juz
    > chyba pisałem - każdy ...... na swój strój.
    > No cóż. Przeżyliśmy najazd ......, przeżyjemy i to.

    Ulga o której piszesz jest wybitnie uznaniowa, ale możesz skarżyć
    do WSA bo skoro jest to decyzja administracyjna to podlega kontroli sądowej,
    a sąd się może dopatrzyć tego, że zasługiwałeś na przyznanie tej ulgi.

    Natomiast nie licz na to że urzędasa cokolwiek obchodzisz,
    on wydaje decyzję i zapomina o sprawie, nie ma tutaj żadnej
    ludzkiej wrażliwości. Teraz Szejnfeld chce wprowadzić majątkową
    (i karną?) odpowiedzialność biurokratów (chyba że pismaki znowu
    coś pokręciły, bo czytałem tylko doniesienia prasowe), ale tylko
    za rażące naruszenie przepisów.
    Więc nie licz że w przypadku takich wybitnie uznaniowych przepisów
    te sankcje będą miały zastosowanie, bo dam głowę że nikt się nie dopatrzy
    niczego rażącego :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek