    From: "Dorota Born" <d...@l...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Urlop wypoczynkowy
    Date: Wed, 9 Jul 2003 08:16:15 +0200

    > odbyciu
    > wypoczynkowy,

    > do
    > 18/12
    >
    > Dorotko! W przypadku pierwszego urlopu, w ciągu pierwszego roku pracy nie
    > stosuje się zasady proporcjonalności.
    > Pozdrawiam
    > Kasia

    Bardzo się cieszę że akurat ktoś odpowiedział inaczej niż ja.
    Jeszcze w tamtym roku znałam i stosowałam taką samą metodę dla wszystkich
    pracowników, u których pierwszą pracą była praca w naszej firmie ( czyli po
    szkole prawo do 1/2 wymiaru urlopu po 6 m-c pracy, prawo do całego po roku
    pracy )aż do czasu kiedy przyszły Panie z PIP, odkładając na bok akta
    osobowe 2 pracowników już zwolnionych.
    1 pracował 2 m-c (szkoła zawodowa 3 letnia z praktyką )
    2 pracował 11 m-c szkoła j.w - udzielono 9 dni urlopu
    Interpretacja potwierdzona artykułem z gazety prawnej. Uczeń nabył prawo do
    1 -go urlopu już w szkole, miał praktykę zawodową, zakończoną świadectwem
    pracy na którym jest już wymiar urlopu co prawda stosowany wymiary urlopu
    jak dla osoby młodocianej.
    Zakończenie kontroli - mandat 100 zł, z wyznaczonym terminem wypłaty
    ekwiwalentu za urlop wraz z odsetkami za zwłokę(1 pracownik za 3 dni, 2
    pracownik 8 dni ) i nie było zmiłuj się.
    Pragnę nadmienić że jestem z woj. opolskiego

    Pozdrawiam Dorota