  • Data: 2002-06-01 18:17:43
    Temat: Re: Umowa zlecenie, o dzieło, agencyjna?
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Sark <w...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ad9rs9$4bj$...@n...onet.pl...
    > Użytkownik ".:: Wojtek ::."
    > <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > korzystniejsze dla pracodawcy?
    >
    > O umowie o dzieło pytałem i napisałem ;-) trochę w
    > wątku poniżej
    > w sumie jest chyba najbardziej korzystna bo odpada
    > zus ale nie wszytkie prace możesz pod nia
    > podciągnąć, a o umowie agencyjnej to słyszę
    > pierwszy raz.
    > Sark

    Nie ma w prawie czegośc takiego jak umowa agencyjna. Nawet jak ktoś taką
    spisze to US czy ZUS potraktuje ja jak umowę o pracę. Podobnie było z
    umowami managerskimi.
    Z umowami o dzieło trzeba uważać. Prace nie mające charakteru jednorazowego,
    tylko stały-ciągły w czasie, które jeszcze są określone godzinami pracy nie
    mogą być potraktowane jako dzieło. I nawet jeżeli spiszesz taką umowę to
    zostanie ona potraktowana jako umowa o pracę.

    WS