    From: "cef" <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Umowa o prace + Umowy o dzielo + DG
    Date: Mon, 23 Apr 2007 20:33:57 +0200

    tomaroc wrote:

    > Pracuje na pelnym etacie na umowe o prace,
    > dodatkowo co miesiac podpisuje umowe o dzielo z przeniesieniem praw
    > autorskich,
    > teraz chcial bym rozpoczac DG by moc jakos legalnie rozliczac AdSense.
    >
    > I mam pytanie:
    > 1) czy moge prowadzic DG i jednoczesnie dalej podpisywac umowy o
    > dzielo (z przeniesieniem praw) ?

    Jeśli umowa nie z zakresu DG, to tak.
    Nie widzę przeszkód, żeby właściciel np
    zakładu fryzjerskiego nie mógł realizować
    umowy o dzieło z przekazniem praw autorskich
    za artykuł do czasopisma
    o rybkach akwariowych.

    > 2) czy skoro moj pracodawca placi mi ZUS i zdrowotne, to
    > rozpoczynajac DG bede musial dodatkowo placic te "ubezpieczenia" -
    > czy bede juz z nich zwolniony?

    Zdrowotne zapłacisz na pewno.
    Reszta w zależności od uzyskiwanego dochodu ze stosunku pracy.
    Jeśli mniej niż minimalne wynagrodzenie, to wszystkie składki płacisz.
    Jeśli wiecej, to tylko zdrowotną.