  • Data: 2004-04-16 17:13:00
    Temat: Re: Umowa o dzieło, zły koszt uzyskania
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 16 Apr 2004, Krzysztof Gil wrote:

    >+ Użytkownik "Jim J." <j...@w...pl> napisał
    >+ > Podpisałem z klientem umowę o dzieło (stworzenie programu). Wystawiając
    >+ > rachunek zasugerowałem 20% koszt uzyskania przychodu. Teraz dowiedziałem
    >+ > się że mogłem spokojnie zastosować 50% koszt uzyskania przychodu.
    [...]
    >+ stworzenie programu jest na 20%,
    >+ przekazanie praw autorskich do tego programu na 50%
    >+
    >+ jesteś pewien, że chcesz cokolwiek zmieniać?

    Jesteś pewien że *mogło* chodzić o zapłatę za "stworzenie programu"
    BEZ uzyskania JAKICHKOLWIEK praw, prawa do używania w jednej
    sztuce przez jeden dzień chociażby ?
    Po prawdzie mogę sobie to wyobrazić :), ale jakby firma chciała
    komuś dać pieniądze to prościej darowizną - przecież bez przekazania
    JAKICHŚ praw (aby ten program mógł służyć uzyskaniu przychodu)
    to nie jest KUP.
    Mało: bez przekazania "jakichś praw" to wręcz nie może być zlecenie,
    bo niby co domniemany zleceniodawca uzyskuje ? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)