  • Data: 2003-02-19 23:56:52
    Temat: Re: Umowa o dzieło (student)
    Od: "Kamil Dziwisz" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:b30t78$73n$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Nie.
    >
    > Maddy
    >
    > --
    > Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    > m...@e...com.pl

    W hołdzie dla Maddy, która wyprostowała równiez mnie w tej kwestii cytuję
    "z pamięci" treść art . 22 ust 9 Ust o pod. doch od os. fiz.
    9. Koszty uzyskania niektórych przychodów określa się w poniższej wysokości
    w stosunku do uzyskanego przychodu:

    1) z tytułu zapłaty za przeniesienie praw własności projektu wynalazczego,
    topografii układu scalonego, znaku towarowego lub wzoru zdobniczego przez
    pierwszego właściciela 50%,

    2) z tytułu opłaty licencyjnej za przeniesienie praw stosowania projektu
    wynalazczego, topografii układu scalonego, znaku towarowego lub wzoru
    zdobniczego, otrzymanej w pierwszym roku trwania licencji od pierwszej
    jednostki, z którą zawarto umowę licencyjną 50%,

    3) z tytułu korzystania przez twórców z praw autorskich i artystów
    wykonawców z praw pokrewnych, w rozumieniu odrębnych przepisów, lub
    rozporządzania przez nich tymi prawami - 50%, z tym że koszty te oblicza się
    od przychodu pomniejszonego o potrącone przez płatnika w danym miesiącu
    składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe oraz na ubezpieczenie
    chorobowe, o których mowa w art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. b), których podstawę
    wymiaru stanowi dany przychód,

    pozdrawiam

    Kamil