  • Data: 2006-06-22 07:49:49
    Temat: Re: Umowa o dzieło - rozliczenie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 20 Jun 2006, Tom wrote:

    > ale czy na pewno tak jest?
    > Powiedzmy że jestem z Krakowa, zatrudniam jedną osobę na UoD ze Szczecina a
    > drugą z Końskowoli.
    > Nie mogę wpłacić do US w Krakowe zaliczki na PIT4 a PIT 8B wysłać - orginał
    > do US wykonawców w Szczecinie i Końskowoli

    A czy "t" napisał inaczej?
    PIT-4 (i wpłata) *u siebie*, PIT-8b do US wykonawców.

    > a kopie bezpośrednio do wykonawców?

    Stanowczo się sprzeciwiam.
    JEŚLI JUŻ to kopie do US - IMO US może nie chcieć przyjąć (i domagać
    się "oryginalnego podpisu podatnika", chyba że nie zauważą), bo wg
    mnie powinny być dwa egzemplarze - a sprawdź w ustawie, podatnik
    (wykonawca) jest wymieniony jako PIERWSZY kto powinien dostać
    rozliczenie PIT-8b, nie ma jak wywieść wniosku że można posłać
    mu kopię.
    Po prawdzie większość zamawiajacych łyknie kopię bez popijania :),
    ale z rzadka pojawiały się np. przypadki konfliktowe (np. wartości
    na rozliczeniu były inne niż powinny być), w takim przypadku
    posiadający jedynie kopię (w postaci nieautoryzowanej podpisem
    odbitki ksero na przykład) nie ma dowodu że TAK mu ktoś policzył.
    Żeby jasnść była: formularz można wydrukować dowolną metodą, może
    być za pomocą kserokopiarki. O tym czy jest to oryginał przesądza
    podpis :) (faktycznie złożony a nie kserokopia podpisu).
    Żeby nie wyszło że mam coś przeciw podpisywaniu formularzy
    powielonych kserem :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)