  • Data: 2004-09-04 21:11:54
    Temat: Re: Umowa o dzielo a osoba nie pracujaca
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 4 Sep 2004, wiesia wrote:

    >+ > Wynika z ustawy: musi cię "złupić na rzecz Skarbu Państwa" i za to
    >+ > odpowiada własną głową :) Podatek się wyszczególnia na rachunku,
    >+ > w zasadzie powinnaś zrobić to ty.
    >+
    >+ czyli zalozenie z gory jest takie ze zleceniodawca oplaca podatek
    >+ zeby sie dodatkowo zabezpieczyc moge po prostu w umowie wpisac (wlasnie ja
    >+ przygotowuje) ze do zaplaty jest kwota 350 zl netto i to powino wystarczyc?
    >+ chyba :)

    To jest trudniejsza sprawa: ponieważ zleceniodawca płaci ZALICZKĘ
    na podatek - i w zależności czy i ile zarobisz dostaniesz z US zwrot
    czy wręcz przeciwnie - to "mogą wyniknąć kfiatki": był taki przypadek
    na grupie (chyba .prawo) że zleceniodawca wypiął się :] na zleceniobiorcę
    powiadając że ... resztę sobie "odzyska z US" !
    Najprościej będzie policzyć; załóżmy że zgodzisz się stracić 56 groszy
    żeby kwota brutto była "okrągła":
    kwota brutto: 480 zł
    koszty ryczałtowe: 96 zł
    podstawa opodatkowania: 384 zł
    nalezny podatek: 72,96 zł
    do wypłaty: 349,44 zł

    ...no chyba że jakieś zaokrąglenie pominąłem :)
    Jak ma ci wyjść 350 zł "do wypłaty" to brutto potrzebujesz
    480 zł 77 groszy :)
    Wpisanie tej kwoty postawi sprawę jasno...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)