  • Data: 2004-12-10 14:03:26
    Temat: Re: Umowa o dzieło a VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 10 Dec 2004, pix wrote:
    [...]
    >+ Jesli dobrze kombinuję, to biorąc pod uwagę fakt, że cuda dotyczą
    >+ "rozpoczynających wykonywanie czynności" wystarczyłoby rozbicie
    >+ tylko na dwie części - w tym roku rachunek na kwotę < 1/365 limitu, a z
    >+ resztą spokojnie poczekać do stycznia.
    >+ Niepokoi mnie jednak, że i do powyższego można się jakoś przyczepić
    >+ bo nie mam jasności jak wygląda kwestia ciagłości w przypadku UoD.

    UoD nie może być "ciągła".
    Ale o ile wiem nie ma zakazu rozliczania *części* dzieła !
    Takie "części" stanowią przecież samodzielne dzieło :)

    No i osobiście mam ciekawoskę do rozpatrzenia:
    - załóżmy że wykonujący UoD dla niepracodawcy miałby "zawsze"
    podlegać pod VAT (oczywiście ratio legis WYMAGA żeby to było
    NIE ZAWSZE ! - bo owo "za wyjątkiem" *musi* *coś* znaczyć !)
    - załóżmy że uzyskał dochody z UoD, małe bo małe - zwalniające z VAT,
    ale UZYSKAŁ (mimo że opodatkowany VATem nie był !)
    - to ja się pytam (po dobroci oczywiście) czy w *następnym* roku
    będzie "rozpoczynał czynności" ???

    Bo jak dla mnie nawet jeśli ktoś uzyskał w roku 2003 dochody z UoD to
    już problemem samym w sobie jest określenie czy mimo iż w 2003 VAT owych
    czynności nie obejmował - to czy można uznać że podatnik je
    "rozpoczyna" ??
    Jakim prawem "rozpoczyna czynności" - skoro JUŻ PROWADZIŁ ? To
    "czynności" podpadły pod VAT, a nie podatnik :) (mniej więcej tak
    jak z obywatelami państwa X którzy znaleźli się w państwie Y nie
    dlatego że oni się przeprowadzili - tylko granice zmieniono :>).

    A dla 2004/2005 to już w ogóle.... jakikolwiek dochód w 2004
    z UoD podlegające pod VAT IMO prowadzi do wniosku że "podatnik
    prowadził"... :)

    Coś nie tak ? :)

    >+ > >+ > pozdrowienia, Gotfryd
    >+ > >+ również
    >+ >
    >+ > ...takoż :)
    >+ i wzajem. :-)
    >+ Pix

    ...no to podtrzymuję :) (pozdrowienia !)
    - Gotfryd