  • Data: 2009-08-07 05:08:12
    Temat: Re: Umorzenie przedawnionego długu.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 5 Aug 2009, kuba wrote:

    > Wiesz co? Wziąłem do ręki (tzn. otworzyłem w necie) Ustawę o podatku od
    > spadków i darowizn i przeczytałem pierwszy artykuł:
    >
    > Art. 1. 1. Podatkowi od spadków i darowizn, zwanemu dalej "podatkiem",
    > podlega nabycie przez osoby fizyczne własności rzeczy znajdujących się na
    > terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub praw majątkowych wykonywanych na
    > terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, tytułem:
    > 2) darowizny;
    >
    > W kazusie, który tak namiętnie roztrząsamy nie ma mowy o nabyciu własności
    > rzeczy ani prawa majątkowego. Z tego wniosek, że rzeczonemu podatkowi nie
> [...]

    Trzeba się przyjrzeć zakresowi pojęcia "prawo majątkowe".
    Na początek przypadek: darowizna pieniędzy (najlepiej w postaci
    elektronicznej) :)
    Ale wersja tłumaczenia którą przedstawiasz też ujdzie - sprowadza
    się do IMO jednak tego samego punktu podparcia, czyli momentu "wydania
    przedmiotu umowy" (idzie o umowę o umorzenie), nie przedmiotu
    (w najczęstszym przypadku - wprost pieniądze).

    pzdr, Gotfryd