    From: "Andrzej" <a...@x...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ulga remontowa - prosze o wyjsnienie
    Date: Tue, 25 Mar 2003 18:20:34 +0100

    Użytkownik "PN" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:b5pc8q$lgu$1@inews.gazeta.pl...
    : Witam!
    : Sytuacja wyglada nastepujaco - jestem wlascicielem mieszkania i zamierzam
    : skorzystac z ulgi remontowej (i tu nie ma problemow). Jednoczesnie moja
    zona
    : jest wlascicielka 1/3 domu mieszkalnego i tu problem: Czy zona rowniez
    moze
    : skorzystac z ulgi remontowej (rozliczamy sie oddzielnie), a jesli tak to w
    : jakiej wysokosci? Przysluguje jej pelna ulga czy, ze wzgledu na fakt, ze
    jest
    : wlascicielka tylko 1/3 domu to jest ona nizsza? A moze przysluguje nam
    tylko
    : jedna ulga albo mnie albo zonie, nawet jesli rozliczamy sie oddzielnie?
    Bede
    : bardzo wdzieczny za udzielenie odpowiedzi na powyzsze pytania. Dziekuje i
    : pozdrawiam! P.N.
    :
    : --
    : Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
    http://www.gazeta.pl/usenet/

    Dzisiejsza GP
    Jeden limit dla małżonków
    W 2002 roku rozliczającym się wspólnie małżonkom przysługuje jeden limit
    odliczeń wydatków na remont i modernizację mieszkania.

    Wysokość odliczeń od podatku w 2002 r. z tytułu poniesienia wydatków na
    remont i modernizację lokalu (budynku) mieszkalnego dotyczy łącznie obojga
    małżonków - z wyjątkiem małżonków, w stosunku do których orzeczono
    separację - poinformowano na stronach internetowych Ministerstwa Finansów.
    Jak podkreślono, powyższa zasada wynika z postanowień art. 27a ust. 10
    ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych
    (Dz.U. z 2002 r. nr 14, poz. 176 z późn. zm.), w brzmieniu obowiązującym
    przed 1 stycznia 2003 roku.

    W konsekwencji bez względu na sposób opodatkowania dochodów małżonków za
    2002 r. (wspólnie czy indywidualnie), odliczeń z tytułu poniesienia wydatków
    na remont i modernizację lokalu (budynku) mieszkalnego zajmowanego na
    podstawie tytułu prawnego małżonkowie dokonują w ramach jednego (wspólnego)
    limitu odliczeń - stwierdziło MF.

    --
    Andrzej Smereka

    a...@p...onet.pl