    From: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ulga internetowa + niepracująca żona
    Date: 5 Apr 2007 20:38:58 GMT

    Richardek <r...@o...pl> w
    <news:1175802598.564803.212960@e65g2000hsc.googlegro
    ups.com>:

    > na razie paszczą - telefonicznie. Byłem ostatnio wzywany do kontroli
    > odliczeń,a dzisiaj zadzwonił, że "doszukał się tej nieprawidłowości i
    > będę musiał korektę zrobić". Przy okazji przypomniał sobie,że same
    > faktury to za mało i muszę jeszcze dostarczyć dowody opłacenia faktur.

    Podstawą odliczenia zgodnie z wytycznymi/interpretacją czy czymś tam, jest
    _opłacona w roku podatkowym_ faktura.

    > Chciałbym być po prostu dobrze przygotowany do rozmowy zanim tam się
    > wybiorę. Oczywiście i faktury wszystkie i dowody opłacenia mam. Tylko
    > to nieszczęsne dzielenie wartości faktury na pół mnie zastanawia.

    Interpretacja PDF-4/415-5/05

    ale z drugiej strony: <http://www.pit.pl/pages/i/898.php> zwłaszcza:

    Dokonując odliczeń warto ponadto zwrócić uwagę, że na fakturach oprócz opłat
    za Internet wyszczególnione są jeszcze inne płatności, np. za abonament i
    rozmowy telefoniczne oraz za telewizje kablową.

    Niech teraz urzędnik główkuje, czy skoro Ty zapłaciłeś całą fakturę, to
    *całą* kwotę należy podzielić na dwa, czy tylko za internet rozdzielić, a
    resztę uznać, że podpada pod wspólnotę (podobnie jak ulga remontowa -- nie
    chce mi sie sprawdzać jakie warunki i interpretacje dla niej były, pamiętam,
    że była jedna dla małżeństwa), czy może Ty korzystałeś z internetu, a żona z
    telefonu...

    Możesz również zadać pytanie, co by powiedział, gdyby faktura była
    wystawiona na Ciebie i niego (zupełnie obcą osobę), ale on nie zapłacił ani
    grosza (i nie usiłował odliczyć), ciekawe, czy zapętli się w darowiznach,
    użyczeniach itp. -- zgodnie z obecnymi trendami warto nagrywać ;-)

    Reasumując, do czasu otrzymania czegokolwiek na piśmie nie przejmowałbym sie
    zbytnio, i nie spieszył z pisaniem poprawek pod ustne dyktando. To Twój PIT
    i Twoja decyzja...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]