    From: s...@s...pl Slawomir Dabrowski)
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: US a podatek od czynnosci cywilno-prawnej
    Date: Tue, 20 May 2003 07:44:33 GMT

    On Mon, 19 May 2003 20:02:32 +0200, "Antoni" <z...@g...pl> wrote:

    >Witam
    >
    >Jeśli strony przy kupnie-sprzedazy mieszkania ustalą, ze płaca po połowie
    >podatek od czynności cywilno-prawnej u notariusza, a sprzedajacy w dniu
    >podpisania jednak nie bedzie chciał zapłacić podatku, to od kogo sciagniego
    >go urząd skarbowy?
    >
    >Drugie pytanie: czy mozna ten podatek od czynności cywilno-prawnych opłacić
    >po podpisaniu umowy i czy wtedy każda strona płaci za siebie?
    >
    >Pytam dlatego, że ze sprzedającym umówiłem się, ze płacimy po połowie, ale
    >notariusz powiedział mi, że jesli sprzedający nie zapłaci podatku to US i
> [...]

    Albo trochę nie zrozumiałeś albo ten notariusz mówił gupoty. O ile mi
    wiadomo podatek ten jest pobierany przez notariusza, więc raczej nie
    ma możliwości, że nie zostanie zapłacony. Nie obchodzi go kto w jakiej
    części zapłaci - przed wydaniem aktu kwota ta ma być wpłacona i tyle,
    jak nie będzie to przypuszczam, że nie wyda aktu.
    Inną sprawą jest to, że US może później uznać, że zadeklarowana kwota
    transakcji jest zaniżona i ustalić swoją wyższą. Wtedy podatek od
    kwoty podwyższenia może sciągnąć od dowolnej strony, a praktycznie od
    tej od której im będzie wygodniej. I prawdopodobnie o to chodziło
    notariuszowi.
    --

    Sławomir Dąbrowski