  • Data: 2004-06-18 22:20:40
    Temat: Re: UMOWY O DZIELO BEZ VAT.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 17 Jun 2004, Adamski wrote:

    >+ Temat byl walkowany, ale chyba nie zostal rozwalkowany

    Nie był. Ale:

    [...]
    >+ PRAWNE WIEZY CO DO WARUNKOW WYKONANIA UMOWY
    [...]
    >+ ODPOWIEDZIALNOSCI
    >+ za zle wykonane zlecenie zleceniobiorca zaplaci umowna kare zleceniodawcy w
    >+ wysokosci 100 PLN

    ...weź ty ustawę, poczytaj powoli i DOKŁADNIE że ustawa dla zwolnienia
    wymaga odpowiedzialności zlecenioDAWCY (DAWCY, nie BIORCY !) - a już
    będziesz wiedział dlaczego napędzaliśmy gigantyczne ilości elektronów
    rozważaniami nad tym odpowiedzialność WOBEC KOGO miał na myśli
    ustawodawca: wykonawcy czy klienta końcowego.... a może jeszcze kogoś
    innego...

    >+ Tylko czy nie sa to przyapdkiem cechy umowy o prace?

    Cechami umowy o pracę wedłu MOJEJ nalepszej wiedzy są:
    1. podległość słuzbowa ("praca pod nadzorem")
    2. miejsce wykonywania (z czego wynika iz telepraca jest zakazana,
    i mamy kolejną bzdurę prawną w imię "przymusowej ochrony praw
    pracowniczych")
    3. określenie czasu pracy ("w każdy wtorek od 8..16 oraz w pozostałe
    dni robocze oprócz soboty od 7..15")

    I SN też był w przeszłości tego zdania ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)