  • Data: 2004-06-12 07:27:30
    Temat: Re: Trzymanie dokumentów
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 11 Jun 2004, Paszczak wrote:

    >+ Dnia pewnego pojawił się post od Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>:
    >+ > Na ogół pięć lat od końca roku kiedy podatek stał się wymagalny
    [...]
    >+ Hmm, czyli w przypadku VATu jest o jeden rok mniej, niż w przypadku
    >+ dochodowego? (mam na myśli samo przedawnienie, bo dokumenty oczywiście
    >+ trzeba będzie trzymać ze względu na dochodowy)

    No, IMHO niecały rok :) ale prawie... tak około 11 miesięcy ;)
    Zobowiązanie ze stycznia dla PD jest "rozliczalne" w kwietniu
    roku następnego i od grudnia roku następnego zaczyna się przedawnienie.
    Dla VATu progiem jest grudzień rozpatrywanego roku (a nie styczeń
    roku następnego), bo 25. stycznia roku następnego trzeba go rozliczyć.
    I oczywiście "kwartalni" są dodatkowo o dwa miesiące do tyłu :)
    bo w styczniu rozliczają VAT od października poprzedniego roku.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (wybywający na chwilę)