  • Data: 2007-06-07 17:12:21
    Temat: Re: Towar wolny od cła, a cło od kosztu jego transportu.
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik wrote:

    > Wiem, że cło oblicza się od ceny towaru powiększonej o koszt
    > transportu. Jeśli jednak na dany towar nie ma cła (np. książki), to
    > czy cło oblicza się od samego kosztu transportu?
    > Czy istnieje coś takiego jak cło od kosztów transportu?
    > To samo pytanie jeśli chodzi o podatek...

    Cło nalicza się od wartości transakcyjnej towaru.
    Jeśli dany towar jest zwolniony z cła, to od czego chcesz naliczać?
    Wg jakiej taryfy chcesz zapłacić cło od usługi?
    (transport nie jest towarem)
    Jeśli chodzi o podatek (rozumiem, że VAT), to
    podstawą opodatkowania jest wartośc celna powiekszona o należne cło
    (i ewentualnie jeszcze o akcyzę, jeśli występuje) więc tu
    będzie doliczony transport do podstawy.
    Czy to już Gombrowicz i Dostojewski z importu? :-)