eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiTo dla tych, którzy uważają, że liczy się faktycznie prowadzona... › Re: To dla tych, którzy uważają, że liczy się faktycznie prowadzona...
  • Data: 2005-11-17 23:02:20
    Temat: Re: To dla tych, którzy uważają, że liczy się faktycznie prowadzona...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 17 Nov 2005, Samotnik wrote:

    > No i właśnie - mieli towary, mieli wpis. Nie było sprzedaży,

    Ale tu widziałbym pewien problem.
    Niedawno (przedwczoraj ?) komuś pisałem o "dostawie" (w rozumieniu
    VAT), że każda sprzedaż jest dostawą a nie każdy obrót jest
    sprzedażą.
    VAT dotyczy nie tylko hm... "sprzedaży właściwej".
    Załóżmy że masz coś "na stanie DG", nie jest to ST i chcesz
    to "sobie wziąć".
    Można ? - można. Czy jest sprzedaż ? - nie ma. Czy powoduje
    to podleganie owej operacji (która NIE jest transakcją w rozumieniu
    prawa cywilnego !) pod VAT ? - powoduje.
    No i samo "wniesienie aportem" powoduje tu dość złożony stan
    prawny... rzekłbym: "dziwny".

    > przychodu z tej działalności.
    > Sąd uznał, że jednak dla celów VATu to nie ma znaczenia.
    > Tak czy siak interesujące

    A to swoją drogą prawda.

    Niemniej trochę racji sąd ma ;) - bo zasada że "jeśli stawodawca
    opisał coś innymi słowami to miał na myśli co innego niż to
    pierwsze" jest jedną z zasad ogólnoprawnych, to jest pewnik.
    Pytanie *co* miał na myśli to gorsza sprawa :(

    Niemniej jak widać nie było tak że był *tylko* wpis.
    Mi to przypomina zaciętą dyskusję (z 'gonią' ?) o sprawę "prowadzenia
    sprzedaży" przy limicie VAT.
    Bo właśnie z wyżej wspomnianej zasady wywodziłem że jeśli ustawodawca
    określił "okres prowadzenia sprzedaży" to to jest CO INNEGO niż
    "okres wykonywania czynności opodatkowanych"...
    Z owej zasady wynika że *na pewno* jest to coś innego - najwyżej
    można się spierać jaka jest konkretna różnica.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)