  • Data: 2006-11-16 08:37:32
    Temat: Re: Stypendium naukowe i podatek
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    "doktorynka" <nic z tego@bez.adresu.pl> wrote in message
    news:ejh6oq$aep$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Znalzlam cos takiego:
    >
    > Podatek dochodowy od osób fizycznychTrzeba zapłacić podatek od stypendium
    >
    > Instytucje fundujące studentom stypendia za wyniki w nauce muszą w
    > trakcie roku pobierać od wypłacanych kwot zaliczki na podatek, a po
    > zakończeniu roku podatkowego dokonać ostatecznego rozliczenia.
    > To pisze Gazeta Prawna - nie mam dostpu do calosci artykulu..

    Nie wiem co pisze gazeta prawna, ale wiem co pisze ustawa o podatku
    dochodowym od osób fizycznych.
    ------------
    Art. 21.
    1. Wolne od podatku dochodowego są:
    39) stypendia otrzymywane na podstawie przepisów o stopniach naukowych i
    tytule naukowym oraz o stopniach i tytule w zakresie sztuki, stypendia
    doktoranckie
    otrzymywane na podstawie przepisów - Prawo o szkolnictwie
    wyższym oraz inne stypendia naukowe za wyniki w nauce, których zasady
    przyznawania zostały zatwierdzone przez ministra właściwego do spraw
    szkolnictwa wyższego po zasięgnięciu opinii Rady Głównej Szkolnictwa
    Wyższego albo przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania,
    ---------

    Za żadne skarby nie da się pobrać podatku od stypendium doktoranckiego.