eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiStrata z dzialalnosci, za duzo skladek zdrowotnych, za maly podatek › Re: Strata z dzialalnosci, za duzo skladek zdrowotnych, za malypodatek
    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Strata z dzialalnosci, za duzo skladek zdrowotnych, za malypodatek
    Date: Tue, 19 Feb 2002 12:00:19 +0100

    On Tue, 19 Feb 2002, Mariusz Knopa wrote:

    >+ Wytlumacz mi tylko jedna rzecz. Mam 3000,00 straty (600,00 podatku)
    >+ ktora jak sie wlasnie dowiedzialem nie przepadnie bo odzyskam to w
    >+ nastepnym roku.

    Jak właśnie napisałeś zapobiegłeś tej możliwości wybierając
    ryczałt :)

    >+ Tylko nadal mam do odliczenia 2400,00 skladek zdrowotnych, co
    >+ przy podatku 2000,00 sprawia ze na 400,00 nie ma pokrycia.
    >+ Czy to przepada, czy przenosi sie na nastepny rok,

    Na mój rozum - przepada. Może ktoś skoryguje...

    >+ a moze nie moge
    >+ odliczyc skladek zdrowotnych z tytulu dzialalnosci, jesli ponioslem z
    >+ z niej strat. ?

    Możesz, nie ma powodu żebyś nie mógł. Konstrukcja
    sposobu rozliczania podatków też na to wskazuje:
    - liczysz DOCHODY (pomijając straty)
    - odliczasz odliczenia od dochodów
    - wyliczasz podatek
    - odliczasz odliczenia, w tym składki zdrowotne.

    Zgadza się ?

    >+ > >+ Czy jakos mozna to przeniesc na nastepny rok,
    >+
    >+ > Art.9 [...]
    [...]
    >+ Wszystko mam juz jasne, tyle tylko ze chyba nie uda mi sie to, poniewaz od
    >+ tego roku
    >+ przeszedlem na ryczalt, a jedno z drugim sie nie sumuje.

    Hm.... No tak, od ryczałtu nie można mieć straty... :(
    Ale masz jeszcze 4 lata na rozliczenie, IMO !
    BTW: na KPiR wyszły ci straty i masz szanse na plus
    na ryczałcie ?? Masz zero kosztów, acha :) (tylko
    skąd wtedy straty ??!)

    [...]
    >+ Wielkie dzieki za przejzyste opisanie problemu, jak bys jeszcze napisal
    >+ o tej skladce zdrowotnej wiekszej od podatku, wiedzialbym juz
    >+ wszystko

    Rzuć okiem na archiwum w groups.google.pl
    Ale zamiarem ustawodawcy było właśnie zapobieżenie "utopienia"
    składki w odliczeniach i AFAIK zasada jest taka: "odliczyć
    można tylko jeśli jest od czego" ! Skarb Państwa chyba ci za
    składkę nie zwróci, poszła do Kasy (Chorych).

    Pozdrowienia, Gotfryd