eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiStrata z dzialalnosci, za duzo skladek zdrowotnych, za maly podatek › Re: Strata z dzialalnosci, za duzo skladek zdrowotnych, za malypodatek
    From: "Mariusz Knopa" <v...@k...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Strata z dzialalnosci, za duzo skladek zdrowotnych, za malypodatek
    Date: Tue, 19 Feb 2002 07:53:59 +0100

    > Panie majster :)
    > Strat z poszczególnych źródeł dochodu NIE WOLNO AFAIK "topić"
    > w innych dochodach !
    > Każdą "działkę" masz osobno (tj. osobno dochody z pracy

    Masz racje, myslalem o tym nie majac przed oczami Pitu, a poniewaz
    zawsze mialem dochod ktory sumowalem wiec jakos tak mi sie skojarzylo.

    > Nie przepadnie. Pod warunkiem że w przyszłości zarobisz :)
    > Natomiast obawiam się że podatku będzie więcej - musisz "zostawić
    > sobie" CAŁE straty z danej DG

    Zgadza sie, pomijajac strate z dzialalnosc podatek wyniesie 2000,00.

    > -----
    > Czyli sumujesz TYLKO te "źródła przychodów" które przyniosły
    > DOCHODY, pomijając te które przyniosły straty.
    > Natomiast ZUS możesz sobie odjąć "optymalnie" - bo od
    > "całości" (dochodów).

    Wytlumacz mi tylko jedna rzecz. Mam 3000,00 straty (600,00 podatku)
    ktora jak sie wlasnie dowiedzialem nie przepadnie bo odzyskam to w
    nastepnym roku.
    Tylko nadal mam do odliczenia 2400,00 skladek zdrowotnych, co
    przy podatku 2000,00 sprawia ze na 400,00 nie ma pokrycia.
    Czy to przepada, czy przenosi sie na nastepny rok, a moze nie moge
    odliczyc skladek zdrowotnych z tytulu dzialalnosci, jesli ponioslem z
    z niej strat. ?

    > Art.9 [...]
    > 3. O wysoko ć straty ze Ąródła przychodów, poniesionej w roku podatkowym,
    > można obniżyć dochód uzyskany z tego Ąródła w najbliższych kolejno po
    > sobie następuj cych pięciu latach podatkowych,
    >
    > Proste ? OBNIŻASZ DOCHÓD -:)

    Wszystko mam juz jasne, tyle tylko ze chyba nie uda mi sie to, poniewaz od
    tego roku
    przeszedlem na ryczalt, a jedno z drugim sie nie sumuje.

    > Nie bardzo. Prawo podatkowe właśnie dąży do zakazania wszystkich
    > takich operacji "na tym zarobię, a na tamtym utopię zysk
    > w stratach". Pewnie cię łupną za niesłuszne skorzystanie
    > z ulgi >

    O tym to wsamraz wiem i licze sie z odsetkami.

    > Wzajemnie, Gotfryd

    Wielkie dzieki za przejzyste opisanie problemu, jak bys jeszcze napisal
    o tej skladce zdrowotnej wiekszej od podatku, wiedzialbym juz
    wszystko

    Mariusz