  • Data: 2004-03-19 12:17:16
    Temat: Re: Stawka VAT na eksport uslug do UE po 01.05.04
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości
    news:Pine.WNT.4.58.0403191010560.-610605@Athlon.port
    ezjan.zabrze.pl...

    > [...]
    >
    > Ale to chyba tylko jeśli mowa o *eksporcie* do UE ? ;>
    >
    > Znaczy: sugeruję że ani eksport ani 0% tylko "dostawa" i jakieś
    > karkołomne rozwiązanie "zw z prawem do odliczenia" czy jak to
    > widziałem... (ale nie w ustawie, w "komentarzu prasowym" !)

    Uprasza się o podawanie artykułów nowej ustawy
    przyformułowaniu wniosków dotyczących ich interpretacji!!!

    Ja nie widzę nigdzie zwolnienia.
    Widzę za to że jeśli usługa
    wykonana w Polsce dla podatnika z UE
    "z podaniem numeru NIP" dla tej czynności
    należy do grupy tych
    wymienionych np w art 27 i 28
    [i może jeszcze gdzie indziej :-)
    plus jeszcze trochę warunków],
    to jest to usługa,
    dla której miejscem wykonania (świadczenia)
    jest kraj nabywcy i usługa ta wg art 5.1 pkt 1)
    nie podlega wogóle pod ustawę.

    A prawo do odliczenia
    w takim wypadku
    zawarto w art 86.8 pkt 1)