  • Data: 2005-11-28 18:32:51
    Temat: Re: Sprzedaż wysyłkowa - jak fakturować
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 28 Nov 2005, Samotnik wrote:

    > Temat oklepany, ale w sumie w archiwum nie znalazłem jasnej odpowiedzi.

    ...bo nie ma.
    Sam na ogół wypowiadałem się za "traktowaniem usługi jako całości",
    widzę że wiele firm tak robi (kupiłem jako konsument wysyłkowo).
    Ale była tu przytaczana argumentacja o refakturowaniu, była
    czymś poparta... już nie pamiętam czym :) (łapaj googla :)).
    I było toto oparte o refakturę właśnie.

    > Chciałbym opcję nr 2, ale czy mam prawo wysyłkę fakturować na zw.?
    > W końcu nie jestem Pocztą Polską.

    Zaznaczam iż sam kilka razy pyszczyłem za opodatkowaniem :)
    Niemniej, JEŚLI przyjąć refakturę, to taka jest jedna
    z ZASAD refakturowania.
    Refaktorować można coś do czego *nie ma się prawa sprzedaży* !
    Przykłady (rozpatrywane i orzekane przez sądy) może ? - a proszę.
    Obciążenie za impulsy telefoniczne. Przez firmę która nie
    jest operatorem telekomunikacyjnym.
    Rozliczenie prądu. Przez kogoś kto nie jest przedsiębiorstwem
    energetycznym i na dodatek płatnikiem akcyzy (prąd jest
    oakzycowany !)

    Więc *jakby* przyjąć, że refaktura jest dopuszczalna....
    Nie, ja nie twierdzę że jest.
    Poszukaj tamtej dyskusji :)

    > No i czy wtedy nie pojawi się problem występowania sprzedaży zwolnionej
    > jako części sprzedaży całkowitej, ze wszystkimi "przyjemnościami" :)))

    Ha... ciekawostka.
    To ja mam pytanie: czy refaktury w ogóle kwalifikuje się
    jako "obrót", osobno pytam w zakresie PDoOF osobno dla VAT ?
    Przypomnę iż wymogiem refaktury jest ścisłe rozliczanie bez
    dodawania marży. Hm...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)