eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiSpis z natury na dzień rozpoczęcia działalności gospodarczej.Re: Spis z natury na dzień rozpoczęcia działalności gospodarczej.
  • Data: 2012-08-07 01:31:58
    Temat: Re: Spis z natury na dzień rozpoczęcia działalności gospodarczej.
    Od: Lukasz <k...@a...pl[usun]> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 07.08.2012 00:59, RoMan Mandziejewicz pisze:
    >> będę za parę dni otwierał firmę informatyczną. Będę się rozliczał
    >> poprzez KPiR. Mam pewien dylemat z wykonaniem spisu z natury.
    >> Ogólnie wygląda to tak, że na dzień otwarcia będę dysponował w
    >> mojej firmie programem komputerowym(nie dokończonym jeszcze, mojego
    >> autorstwa) -
    >
    > [...]
    >
    >> Więc jak to jest? Mój program zalicza się do spisu z natury?
    >
    > Nie. Towarem, który sprzedajesz jest prawo (licencja), zapewne na
    > użytkowanie.

    Czyli dobrze sądzę, że w moim przypadku spis z natury wynienie 0 zł i
    brak pozycji? Licencja jest niepoliczalna - kto ją zakupi temu ją dam.
    Program nie jest na wyłączność kupującego.

    >> Laptop i drukarkę chciałbym wprowadzić do firmy poprzez dokument
    >> wewnętrzny/deklarację, że przeznaczam ten sprzęt do prowadzenia
    >> działalności - w spisie z natury one nie będą brane pod uwagę bo
    >> podchodzą pod co najwyżej wyposażenie.
    >
    > Tylko potem bedziesz mial kłopot z wyprowadzeniem z ewidencji.
    > Będziesz musiał albo sprzedać albo zlikwidować.

    Chciałbym lekko podrążyć ten temat. Kwestia jest taka, że drukarka ma z
    5 lat, w chwili zakupu kosztowała z 300 zł, teraz to może ktoś by ją
    wzią za 10 zł(albo musiałbym do niej dopłacić ;)), natomiast laptop ma 2
    lata i był zakupiony za 1500 zł brutto(mam chyba nawet rachunek) -
    powinienem jakoś odnotować używanie tego sprzętu? Głównie chodzi mi o
    to, że dokupię pewne rzeczy do nich(toner, system operacyjny, mysz
    bezprzewodowa) - nie chciałbym mieć później problemów z powodu wrzucenia
    w koszty czegoś, co zostało zurzyte do rzeczy, które nie zostały
    zgłoszone/zarejestrowane do prowadzenia działalności. Oczywiście kupię
    toner i system operacyjny i będę to wykorzystywał właśnie do
    działalności gospodarczej.

    Pozdrawiam i mam nadzieję że nie wygłupiłem się pytaniem,
    Łuaksz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1