  • Data: 2008-10-23 22:12:55
    Temat: Re: Spis z natury - jak w KPiR
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 22 Oct 2008, Karol wrote:
    [...do Toma...]
    > Dzieki za odpowiedz :)
    [...]
    [...]
    > W ksiegarni tez pewnie to rozporzadzenie mozna kupic :)
    > Mi bardziej zalezy na poprostu opisie co w ktora kolumne. bo 25 wielkimi
    > krokamia sie zbliza i trzeba leciec z deklaracja VAT :)))

    Po pierwsze primo ;)
    Nigdy nie rozliczałeś KONCA ROKU?
    Toż z rozporządzenia wynika jasno i wyraźnie - po zarządzeniu "urzędowego
    remanentu" przez US (lub zarządzeniu przez siebie i zgłoszeniu do US)
    rozlicza się w zasadzie podatek - czyli "jak na koniec roku", a nie
    "przybliżoną zaliczkę" (jak to zwykle jest na KPiR).
    I tego rozliczenia NIE wpisuje się do "normalnych" rubryk - czy zapis,
    że "podatnik...na oddzielnej stronie..." jest niewyraźny?
    To ściągnij sobie inny egzemplarz objaśnień do KPiR ;)

    A secundo, to mam pytanie pomocnicze.
    Skąd Ty wziąłeś datę 25.?? :O
    Aby na pewno polecenie remanentu dotyczy "dochodówki"??
    Bo jeśli tak, to na moje oko w momencie pisania postu miałeś ze
    dwa dni spóźnienia. Remanent na ostatni dzień miesiąca, dwa
    tygodnie na "rozpapierkowanie" spisu oraz termin rozliczenia
    PIT (*nie* piszę o złożeniu deklaracji, lecz rozliczeniu
    podatku, żeby "mieć u siebie" i WPŁACIĆ!) na 20. następnego miesiąca.
    Coś pokręciłem?
    Przecież remanent "dochodówki" nijak nie wpływa na VAT! (a tylko
    z tym kojarzy mi się termin 25.)

    pzdr, Gotfryd